donderdag 8 april 2010

Autopech, een fotostrip

Kijk, hier cruise ik lekker relaxed in mijn '76 Ford Granada terug van een afspraak in Amersfoort. Gangetje van 120 kilometer per uur en een rustige snelweg, want ik rijd de juiste kant op.
Toen ging het mis! Plotseling wordt de auto instabiel en begint te slingeren. De rem voelt week aan en er is duidelijk iets mis. Ik denk aan een klapband. Koelbloedig als ik ben, parkeer ik de auto op de vluchtstrook.


We staan nog geen 3 minuten van de schrik te bekomen, de GSM in de aanslag om de ANWB Wegenwacht te bellen, of onze reddende engel Roberto komt al langsrijden.

In no time zitten we bij Roberto in de cabine. Comfortabeler en veiliger dan in de berm!

Het ANBW Servicestation is nog geen 5 minuten rijden. Jeej!

Dan realiseer ik me: mijn auto wilde me vermoorden! En gaat me geld kosten. Boehoehoehoe!

Op de brug dan maar om eens te kijken wat er aan de hand is.

Het bleek een vastgelopen wiellager te zijn. Het voorwiel hing er helemaal los in. Volgens de heren van de ANWB zijn we door het oog van de naald gekropen. Dit had helemaal verkeerd af kunnen lopen als het wiel vastgeslagen was.

In no time werd door de helden van de ANWB Wegenwacht een noodreparatie gedaan! Aardige mannen, duidelijk heel goed en gedreven in hun vak. En zeer klantgericht!
Heren, bedankt! Jullie doen supergoed werk!


Ik kon uiteindelijk gewoon met de auto naar huis, maar moet er wel een nieuwe naaf in laten zetten.
Heeft iemand toevallig nog een naaf liggen voor een '76 Granada liggen? Ik houd me aanbevolen!

5 opmerkingen:

  1. Tweede foto van onderen: Is dat Wim Andrea?
    Was ie weer op weg naar symposium als dagvoorzitter...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heftig allemaal, maar omdat je het grappig verteld moet ik er toch om lachen!Ik hoop dat je die naaf te pakken krijgt en dat je het niet teveel geld gaat kosten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bak Dennis :)


    Snebbert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedenavond Dennis!
    Met plezier en belangstelling je Blog gelezen en bekeken. En vanuit nieuwsgierigheid!!
    Kwam er min of meer toevallig terecht.
    Hoop, dat je Granada inmiddels weer gemaakt is, want die zou ik wel eens voor een ritje willen lenen! Haha.
    Wat is een E-Commerce Manager??? Kan het opzoeken, natuurlijk.
    Net even GroenLinks gestemd.... Wist echt niet anders. Of het werd "thuis" blijven.
    Oh ja, welkom op mijn YouTube-kanaal.
    Heb goed tijden en een grandioze avond.
    Groetjes. Mannes.

    BeantwoordenVerwijderen

Doe 's reageren dan.