dinsdag 16 maart 2010

Stel: de buren nemen een haan


Ik fok me dus enorm op over mensen met een haan in een woonbuurt.

Zo'n beest heeft de nare eigenschap bij zonsopkomst af te gaan. Doorgaans met een schel geluid. Is dat lekker wakker worden als buurman? Nee, dat is het niet!

Mijn verhaal
Toen ik 14 was namen mijn buren een haan. Dat beest begon rond zes uur in de ochtend enorm luid en schel te kraaien. Als je er wakker van wordt, heb je gewoon niet de kans om weer in slaap te komen. Integendeel: scheuten pure agressie schoten door mijn lijf. Om maar niet wakker te worden om zes uur 's ochtends ging ik met oordopjes slapen. En ben daar sindsdien verslaafd aan.

Nu zijn we 17 jaar verder en besteed ik ongeveer 10 euro per maand aan oordopjes. Die haan heeft me dus 10 euro x 12 maanden x 17 jaar = 2040 euri gekost.

Morgen eet ik een haantje. Van het spit.

Doe Tip
> Bezoek de site van de Rijdende Rechter

INSTANT UPDATE
Marc van der Linden houdt van haantjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Doe 's reageren dan.